direct naar inhoud van 5.6 Luchtvaartlawaai en andere aspecten Schiphol
Plan: De Entree
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0392.BP9080003-0002

5.6 Luchtvaartlawaai en andere aspecten Schiphol

Toetsingskader

Het rijksbeleid ten aanzien van de toekomstige ontwikkeling van Schiphol is geformuleerd in de Wet Luchtvaart . De ruimtelijke consequenties van de Wet Luchtvaart worden weergegeven in het Luchthavenindelingbesluit. In dit Besluit worden ten aanzien van Schiphol beperkingengebieden weergegeven met betrekking tot de aspecten externe veiligheid, geluidsbelasting, hoogte en de vogelaantrekkende werking.

In de Nota Ruimte wordt aangegeven dat Schiphol voor de toekomst ruimte nodig heeft om uit te breiden. Derhalve is op een PKB-kaart de zogenoemde 20 Ke-contour opgenomen. Het plangebied is niet gelegen binnen deze 20 Ke-contour.

Onderzoek en conclusie

Uit de overzichtskaarten bij het Lib blijkt dat binnen het plangebied een hoogtebeperking geldt. De maximale bouwhoogte verloopt van 45 m in het oosten van het plangebied tot circa 70 m in het westen van het plangebied. In het bestemmingsplan zijn maximale bouwhoogtes vastgelegd, waardoor geen bebouwing wordt mogelijk gemaakt die in strijd ismet het Lib.

Tevens is het plangebied gelegen binnen het beperkinggebied voor vogelaantrekkende functies. Aangezien binnen het plangebied geen vogelaantrekkend grondgebruik voorkomt (zoals bedoelt in artikel 2.2.3 van het Lib), levert dit aspect geen beperkingen op voor de vaststelling van het bestemmingsplan. Verder gelden op grond van het Lib geen beperkingen binnen het gebied.