Plan: | Kom Liessel, 2e herziening |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0762.BP201201-D001 |
De gehele kom Liessel is een 30 km/u-gebied. Dit betekent dat de inrichting van de straten kan worden gebaseerd op de functie "verkeer en verblijf". Nergens behoeft de ruimte voor de auto dominant te zijn. Dit komt de leefbaarheid van het dorp ten goede.
De hoofdwegen/straten zijn vervat in de bestemming "Verkeer".
Parkeren
In het algemeen kent Liessel geen parkeerprobleem. Alleen in het centrum en bij de school vraagt de parkeercapaciteit aandacht.
Per ontwikkelingslocatie moet een aantal parkeerplaatsen gerealiseerd worden overeenkomstig de gemeentelijke Nota parkeernormen.
Deze voorwaarde is opgenomen in de juridische regeling, algemene bouwregels.
De belangrijke openbare parkeerterreinen zijn vervat in de bestemming "Verkeer".
Voorliggend plan bevat geen wijzigingen voor wat betreft de plaats en omvang van de openbare ruimte. Een eventuele herinrichting ligt op inrichtingsniveau en valt daarom buiten het kader van het bestemmingsplan.
Voorliggend plan leidt niet tot een wijziging van de belangrijke groengebieden binnen het dorp. Ter versterking van de stedenbouwkundige positie van de groengebieden is de aparte bestemming "Groen" toegekend aan de locaties:
N.B.Ook de randgroenstructuur rondom het bedrijventerrein Willige Laagt heeft de bestemming "Groen", conform het vigerende bestemmingsplan Willige Laagt.
Bij herinrichtingen moet het Groenstructuurplan gevolgd worden.
De waterstructuur verandert niet ten opzichte van de bestaande situatie. De actuele rioleringsplannen en waterhuishoudingsplannen worden in paragraaf 6.3 beschreven.
De leggerwatergangen in de omgeving van de kom Liessel zijn opgenomen in het bestemmingplan Buitengebied, behoudens de hierna genoemde gedeelten. Zie ook afbeelding 2.13 - waterstructuur:
Deze gedeelten zijn bestemd als 'Water'.