3.3 Vertaling Tramper II naar bestemmingsplan
Tramper II eerste fase
De eerste fase van Tramper II wordt rechtstreeks mogelijk gemaakt. De stedenbouwkundige structuren, zoals weergeven in figuur 3.1, worden daarbij vertaald naar de bestemmingen:
- Groen;
- Wonen (inclusief aanduidingen, vrijstaand [vrij], twee-aaneen [tae] en aaneengebouwd [aeg];
- Verkeer (inclusief de aanduiding garage (ga);
- Water.
Tramper II tweede fase
De tweede fase van Tramper II is geregeld door het opnemen van een wijzigingsbevoegdheid. De gronden worden overeenkomstig de huidige situatie vooralsnog bestemd als Groen. In de wijzigingsbevoegdheid zijn op basis van het stedenbouwkundig ontwerp de volgende uitgangspunten opgenomen.
- De bestemming Groen mag worden gewijzigd in de bestemmingen Verkeer, Water, en Wonen.
- Er zijn in totaal niet meer dan 40 grondgebonden woningen toegestaan.
- Het aantal rijenwoningen bedraagt niet meer dan 15.
- Rijenwoningen worden gesitueerd langs de zuidwestzijde en westzijde van het wijzigingsgebied.
- Er is sprake van een gedifferentieerd woningbouwprogramma, dat is afgestemd op de regionale woningbouwprogrammering en de actuele marktontwikkelingen.
- De goothoogte van een woning mag niet meer bedragen dan 6 m en de bouwhoogte niet meer dan 10 m.
- Het gebied wordt ontsloten via de Maartenbroersweg en het verlengde van de Sloestraat.
- Er dient rekening te worden gehouden met 1,5 parkeerplaats per woning, waarvan 1 parkeerplaats op eigen terrein bij vrijstaande en twee onder één kap gebouwde woningen.
- Er is sprake van een samenhangend straat- en bebouwingsbeeld dat aansluit op de herontwikkeling van de Scheldestraat en omgeving.
- De gebruiksmogelijkheden van de aangrenzende gronden en bouwwerken worden niet onevenredig aangetast.
- Er dient rekening te worden gehouden met de keur van het Waterschap Scheldestromen.