direct naar inhoud van 4.11 Wegverkeerslawaai en railverkeerslawaai
Plan: Smokkelhoek
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0678.smokkelhoek-vast

4.11 Wegverkeerslawaai en railverkeerslawaai

Toetsingskader 

Langs alle wegen bevinden zich op grond van de Wet geluidhinder (Wgh) geluidzones. Indien een nieuwe weg wordt aangelegd dient de geluidhinder vanwege het verkeer op deze wegen getoetst te worden aan de normen van de Wgh. De spoorlijn veroorzaakt railverkeerslawaai.

Milieueffect voornemen

In het vigerende bestemmingsplan is in het oostelijk deel reeds een nieuwe ontsluitingsweg geprojecteerd, verlenging van de Kloosterpoort. De daadwerkelijke gehele verlenging tot aan de aansluiting van de kernen Schore en Hansweert op de Rijksweg, wordt niet langer beoogd. Volstaan wordt met een nieuwe lusvormige uitbreiding van de infrastructuur binnen het plangebied. De verkeersintensiteit is dermate laag, dat die interne wegen geen relevante geluidhinder veroorzaken voor de woonbebouwing aan de zuidzijde van het bedrijventerrein.

In de oostelijke uitbreiding zullen geen nieuwe geluidgevoelige functies, zoals bedrijfswoningen, worden toegestaan.

Daaruit volgt dat wegverkeerslawaai en railverkeerslawaai niet relevant zijn voor de oostelijke uitbreiding.

Conclusie

Het aspect wegverkeerslawaai en railverkeerslawaai zorgen niet voor een belemmering voor het bestemmingsplan.