Plan: | Bestemmingsplan Eenhoorn I |
---|---|
Plannummer: | M1207BPSTD |
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0363.M1207BPSTD-OH01 |
Uit de onderzoeken komt naar voren dat de bereikbaarheid van het gebied voldoende blijft gewaarborgd, de doorstroming van verkeer is acceptabel en de wachttijden voor langzaam verkeer zijn aanvaardbaar. De ontwikkeling van het Eenhoorn I gebied heeft geen invloed op de beschrijvende waarde van het verkeersmodel op de Wibautas of de Nobelweg (waar de uitgangen van het gebied op uitkomen).
Het Prins Bernardplein is in zijn geheel regelbaar. Er blijft voldoende capaciteit voor de afwikkeling van het verkeer. De verbindingen Wibautstraat - Gooiseweg v.v. hebben eveneens voldoende capaciteit. De verbindingen van en naar de Treublaan en Julianalaan vertonen een acceptabele verkeersafwikkeling.
De parkeerdruk in het Eenhoorn I gebied verandert door de toevoeging van de woonfunctie. Het bestemmingsplan voorziet echter in de mogelijkheid bij de woonblokken gebouwde parkeervoorzieningen te realiseren waarmee de behoefte wordt opgevangen. Hiermee wordt aangesloten op het stadsdeelbeleid voor parkeren.
Tenslotte zij opgemerkt dat steeds het LocMod het uitgangspunt voor de berekeningen is geweest, op die plaatsen waar volgens het GenMod meer verkeer verwerkt zou moeten worden, is in een robuustheidsanalyse de doorstroming berekend aan de hand van het GenMod. Ook in dit 'worst-case' scenario blijkt de doorstroming aanvaardbaar.