De in dit bestemmingsplan bestemde recreatieterreinen zijn nu al bestaande recreatieterreinen, en zijn alle ontsloten door bestaande wegen, die de verkeersdrukte aankunnen. De grootste verkeersdrukte vindt plaats op de vertrek- en aankomstdagen rond het weekend. Omdat slechts de bestaande terreinen worden vastgelegd en er geen uitbreidingen mogelijk worden gemaakt zal de verkeersdruk naar alle redelijkheid niet toenemen. Mogelijk vindt er een lichte toename plaats van het aantal verkeersbewegingen wanneer terreinen omschakelen van een bedrijfsvoering met mobiele kampeermiddelen (exploitatie gebonden aan het zomerseizoen), naar een terrein met recreatiewoningen waar een jaarrondexploitatie mogelijk is.
In de regels zijn wel eisen gesteld voor het parkeren op het recreatieterrein. Deze eisen komen voort uit de parkeernota Ermelo 2004. Hierin is opgenomen dat het aantal parkeerplaatsen per recreatiewoning en stacaravan niet minder dan 1,3 mag bedragen en het aantal parkeerplaatsen per trekkershut en kavel voor mobiele kampeermiddelen niet minder dan 1 mag bedragen.