Mits geen onevenredige afbreuk wordt gedaan aan:
- het straat- en bebouwingsbeeld;
- de woonsituatie;
- de verkeersveiligheid;
- en de gebruiksmogelijkheden van aangrenzende gronden;
kan het bevoegd gezag met een omgevingsvergunning afwijken van:
- het bepaalde in lid 7.2.1 onder a en toestaan dat hoofdgebouwen, met uitzondering van bedrijfswoningen, buiten het bouwvlak worden gebouwd, tot een maximale gezamenlijke oppervlakte van 100 m2, met dien verstande dat niet voor de rooilijn mag worden gebouwd;
- het bepaalde in lid 7.2.1 onder e en toestaan dat de afstand tussen de achtergevel van een hoofdgebouw en de achterliggende grens van het bijbehorende bouwperceel wordt verkleind tot niet minder dan 7,00 meter;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder a en toestaan dat bijbehorende bouwwerken buiten een bouwvlak worden gebouwd;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder b en toestaan dat bijbehorende bouwwerken in, of op minder dan 2,00 meter achter de rooilijn worden gebouwd;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder d en toestaan dat de maximale bouwhoogte van overkappingen wordt vergroot tot 3,50 meter;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder e en toestaan dat de maximale bouwhoogte van een bijbehorend bijgebouw, niet zijnde een overkapping, wordt vergroot tot ten hoogste 4,00 meter;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder f en toestaan dat de maximale goot- respectievelijk de nokhoogte van een bijbehorend bouwwerk, niet zijnde een overkapping, worden vergroot tot ten hoogste 4,00 meter en 7,00 meter;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder g en toestaan dat de afstand tussen gebouwen wordt verkleind tot minder dan 1,00 meter, met dien verstande dat voldoende mogelijkheid aanwezig blijft voor reiniging en onderhoud van de vrij te laten ruimte;
- het bepaalde in lid 7.2.2 onder h en toestaan dat de gezamenlijke oppervlakte van bijbehorende bouwwerken wordt vergroot tot een oppervlakte van ten hoogste 75 m2 waarbij de oppervlakte van overkappingen niet meer mag bedragen dan 50 m2;
- het bepaalde in lid 7.2.4 en toestaan dat een bouwvlak tot maximaal 100% wordt bebouwd waarbij als aanvullende eis wordt gesteld dat hierdoor in de omgeving geen verkeersoverlast ontstaat en/of verkeersmaatregelen genomen moeten worden.