Plan: | Kanaalpark |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0796.0002043-1401 |
De huidige verkeersinfrastructuur in het plangebied wordt naast de A59 op nationaal niveau vooral bepaald door de stedelijke oost-west verbindingen van de Graafsebaan en de Bruistensingel. De Burg. Jhr Von der Heijdenlaan is met de verbreding van de A2 al komen te vervallen terwijl de Empelseweg door de aanleg van de Blauwe Sluisweg en de aansluiting op de rondweg Empel reeds een gedeelte van de oorspronkelijke functie heeft verloren. Met de uitvoering van het Tracébesluit zal deze structuur ingrijpend veranderen. In paragraaf 4.2. is een beschrijving gegeven van de verkeersstructuur na de uitvoering van het Tracébesluit.
In de strategische studie Oost-West wordt gekeken naar de samenhang tussen de gebieden aan weerszijden van de A2. Daarbij staat de bereikbaarheid voor alle vervoerswijzen centraal (dus naast auto en fiets ook trein en bus). Verder zullen een aantal ambities uit het coalitieakkoord aan de orde komen in deze studie. Ook zal het ontlasten van de verbindingen aan de westzijde van Rosmalen door een weg langs de oostzijde van Rosmalen in overweging worden genomen.
In de studie zal ook worden gekozen voor een doorkoppeling van de Stadionlaan met de Tivoliweg om op die wijze de verbinding van het oostelijke stadsdeel met de rest van de stad te verbeteren. De uitwerking van deze keuze is nog in studie. Voor de realisering van deze verbinding zal een afzonderlijke ruimtelijke procedure worden gevoerd.
Bovendien is voor deze verbinding extra ruimte nodig van gronden die zijn gelegen ten noorden van de Tivoliweg. Het betreft met name gronden die momenteel in gebruik zijn bij MC Les Vites.