Plan: | Buitengebied |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0693.BPBG-VG01 |
De voor "Verkeer – Railverkeer" aangewezen gronden zijn bestemd voor:
één en ander met de bijbehorende voorzieningen en overeenkomstig de in 16.1.2opgenomen nadere detaillering van de bestemming.
In het onderstaande is een nadere detaillering opgenomen van het bepaalde in 16.1.1:
De spoorlijn bestaat uit maximaal twee sporen, met dien verstande dat inhaal-, wacht- en manoeuvreersporen zijn toegestaan, evenals verbindingsbogen tussen de sporen en de bestaande spoorlijnen.
Een tunnel is uitsluitend toegestaan ter plaatse van de aanduiding "tunnel" en uitsluitend ten behoeve van het railverkeer en het bijbehorende onderhoud.
Uitsluitend mogen worden opgericht bouwwerken, geen gebouwen zijnde, ten dienste van de bestemming (waaronder kunstwerken en geluidsschermen), alsmede gebouwen voor elektrotechnische systemen (waaronder schakelstations, onderstations en relaishuizen) en nutsvoorzieningen.
Gebouwen ten behoeve van openbare nutsvoorzieningen dienen aan het volgende te voldoen:
De bouwhoogte van bouwwerken, geen gebouwen zijnde, mag maximaal 4 meter bedragen, gemeten vanaf de bovenkant spoorstaaf, dan wel voor zover de sporen verdiept zijn gelegen, gemeten vanaf het maaiveld. Een en ander met dien verstande dat:
In afwijking van het voorgaande geldt voor bestaande gebouwen en bouwwerken, geen gebouwen zijnde, gebouwd krachtens een bouwvergunning, het volgende: indien en voorzover de bestaande maatvoering en/of oppervlaktes en/of situering van gebouwen en bouwwerken, geen gebouwen zijnde, de genoemde maxima, danwel minima overschrijden, geldt de bestaande maatvoering als maximum respectievelijk minimum.