direct naar inhoud van Artikel 11 Verkeer - Verblijfsstraat
Plan: Bezuidenhout - West
Status: onherroepelijk
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0518.BP0182GBezuidenW-70OH

Artikel 11 Verkeer - Verblijfsstraat

11.1 Bestemmingsomschrijving

De voor 'Verkeer - Verblijfsstraat' aangewezen gronden zijn bestemd voor:

  • a. voet- en fietspaden;
  • b. wegen ten behoeve van de ontsluiting van de buurt;
  • c. woonerven;
  • d. groen;
  • e. speelvoorzieningen;
  • f. parkeerplaatsen;
  • g. gebouwde parkeervoorzieningen, uitsluitend ter plaatse van de aanduiding ‘parkeergarage’ op de plankaart;

en ter plaatse van de aanduiding

h. 'onderdoorgang':

  • ter plaatse van de Jan Pieterszoon Coenstraat boven de Utrechtsebaan tevens voor een verdiept gelegen hoofdverkeersweg. Op die gronden is tevens artikel 9 van de planregels van toepassing;
  • ter plaatse van de ingang van de voet- en fietsgangerstunnel tussen de Schenkkade en de Lekstraat onder maaiveld tevens voor tunnels ten behoeve van voet- en fietsgangers met in- en/of uitritten;

één en ander met de daarbij behorende gebouwen, bouwwerken geen gebouw zijnde, groen, water en overige voorzieningen.

11.2 Bouwregels
11.2.1 Gebouwen

Voor het bouwen van gebouwen gelden de volgende regels:

  • a. ter plaatse van de aanduiding 'parkeergarage' mag een parkeervoorziening worden gebouwd met een maximale bouwhoogte van 3 meter en maximaal in één laag beneden peil;
  • b. ter plaatse van de aanduiding 'onderdoorgang' mag een ondergrondse fiets- en voetgangerstunnel worden gebouwd.

11.2.2 Bouwwerken, geen gebouwen zijnde

De bouwhoogte van bouwwerken, geen gebouwen zijnde, bedraagt maximaal:

  • a. voor palen en masten ten hoogste 10 meter;
  • b. voor een bouwwerk, geen gebouw zijnde, rechtstreeks ten behoeve van de geleiding, beveiliging en regeling van het verkeer ten hoogste 15 meter;
  • c. voor overige bouwwerken, geen gebouw zijnde, anders dan rechtstreeks ten behoeve van de geleiding, beveiliging en regeling van het verkeer, ten hoogste 5 meter.