Plan: | Noordwest, deelgebied 3 |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0503.BP0001-2002 |
Wegverkeerslawaai
In het plangebied bevinden zich verschillende wegen waarlangs zich zones ten gevolge van wegverkeerslawaai bevinden. In onderstaande tabel zijn de eigenschappen van de belangrijkste wegen in het bestemmingsplangebied weergegeven. Wegen met een snelheid van 30 km/h hebben geen geluidszone. Op de geluidbelasting ten gevolge van deze wegen zijn binnen de Wet geluidhinder geen grenswaarden van toepassing.
weg | intensiteit 2023 [mvt/etmaal] |
snelheid [ km/h] |
zonebreedte Wet geluidhinder [m] |
Provincialeweg | ca. 36.000 | 70 / 50 / 80 | 350 |
Ruys de Beerenbrouckstraat | ca. 14.000 | 50 | 200 |
Van Foreestweg | ca. 4.500 | 50 | 200 |
Kristalweg | ca. 1.500 | 50 | 200 |
Railverkeerslawaai
Het plangebied ligt (deels) binnen de geluidszone van de spoorlijn Rijswijk-Schiedam. Deze zone is 700 meter aan weerzijden van de spoorlijn. De aanleg van de spoortunnel op dit traject zal in de toekomst de geluidshinder verminderen.
Industrielawaai
De geluidszone industrielawaai van DSM/Gist B.V. is beschreven in paragraaf 6.4 Milieuzonering bedrijven.
In het kader van de Wet geluidhinder bevinden zich langs alle wegen en spoorwegen geluidszones. De breedte van de geluidszones is afhankelijk van het aantal rijstroken en de ligging van de weg. Binnen deze geluidszones is het verplicht om de geluidbelasting van nieuw te ontwikkelen geluidgevoelige bestemmingen te toetsen aan de grenswaarden van de Wet geluidhinder. Hierbij dient te worden uitgegaan van de situatie 10 jaar na vaststelling van het plan.
Geluidgevoelige bestemmingen zijn onder andere:
Het bestemmingsplan maakt geen nieuwe geluidsgevoelige bestemmingen mogelijk.
Het bestemmingsplan voldoet aan de Wet geluidhinder.