Plan: | Bestemmingsplan Media Park |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0402.05bp00mediapark-oh01 |
De bestaande woningen in het gebied zijn alle opgenomen in het bestemmingsplan. Aan de zuidwestzijde is op het huidige tenniscomplexje (ten zuiden van het clubgebouw) een woonbestemming toegevoegd (mogelijkheid voor de bouw van twee woningen).
Het grootste deel van het plangebied wordt gevormd door het Media Park, dat in de huidige vorm in dit bestemmingsplan is opgenomen. Op het Media Park wordt gewerkt. Dat blijft zo. In het noordelijke deel (Businesspark) komt meer ruimte voor multimediabedrijven. Dat is ook het geval in het zuidelijke deel (het bezoekerspark), maar hier is ook sprake van een intensivering van publieksvoorzieningen. Daar ligt de nadruk op de bezoekers aan het Media Park. Voorbeeld van die intensivering is het Instituut voor Beeld en geluid. In het bezoekerspark worden de volgende nieuwe voorzieningen mogelijk gemaakt:
Met name de detailhandel en de horeca is gebonden aan een bepaalde maat.
Dit bestemming maakt het ook mogelijk dat een hotel wordt gebouwd. Dat is mede mogelijk gemaakt (in aanvulling op hetgeen is gezegd in hoofdstuk 4; gemeentelijk beleid bij Economische Visie) omdat is gebleken dat in de regio Amsterdam de beschikbaarheid van voldoende hotelcapaciteit problematisch is (er is een tekort van ongeveer 13.000 hotelbedden tot 2015). Voldoende hotelcapaciteit is belangrijk voor de groei van het regionaal toerisme. Hilversum kan en wil hierop met het opnemen van hotelcapaciteit inspelen.
Verwezen wordt naar paragraaf 5.1, waarin de nieuwe situatie op basis van het stedenbouwkundig programma is beschreven.