direct naar inhoud van 2.2 Geldende plannen en regelingen
Plan: Hoofddorp De Hoek en omgeving
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0394.BPGhfddehoekomgvng-C001

2.2 Geldende plannen en regelingen

De onderstaande bestemmingsplannen vigeren momenteel in het plangebied:

bestemmingsplan   vastgesteld   goedgekeurd  
Uitbreidingsplan in Hoofdzaak, 3e wijziging   3 oktober 1963   7 september 1965  
De Hoek en Rozenburg   11 januari 1968   5 augustus 1969  
Schiphol en omgeving   6 november 1975   15 maart 1977  
Hoofddorp - Weg om de Noord   6 november 1975   3 augustus 1976  
De Hoek   22 november 1984   6 augustus 1985  
Hoofddorp - Kalorama   26 oktober 1989   13 maart 1990  
Hoofddorp - Kalorama Uitwerkingsplan   3 juni 1965   15 november 1968  
Hoofddorp - Beukenhorst-Oost   17 mei 1990   20 november 1990  
Schiphol-West en Omgeving   19 februari 1998   7 juli 1998  
Zuidtangent   28 januari 1999   1 juni 1999  
Schiphol-West en Omgeving 2e herziening   25 maart 1999   13 juli 1999  
Schipholspoorlijn   1 februari 1979   8 april 1980  

Naast deze bestemmings- en uitwerkingsplannen vigeert ook het paraplubestemmingsplan Luchthavenindeling. Dit plan is vastgesteld op 1 juli 2004 en goedgekeurd door Gedeputeerde Staten op 13 oktober van dat jaar. Verder vigeert het Inpassingsplan Aardgastransportleiding Beverwijk-Wijngaarden. Dit is vastgesteld op 19 september 2012 door de Minister van Economische zaken, Landbouw en Innovatie en de Minister van Infrastructuur en Milieu. Het voorliggend bestemmingsplan komt (gedeeltelijk) in de plaats van bovengenoemde plannen.

Daarnaast is een aantal ontwikkelingen in het plangebied mogelijk gemaakt door vrijstelling van het vigerende bestemmingsplan, waaronder de ontwikkeling van de twee kantoorpanden langs het spoor (Iris en Rose), het hotel op de hoek van de Rijnlanderweg en de Kruisweg en de ontwikkeling van Zone 001 van het Undercoverpark. Deze vrijstellingen zijn opgenomen in het bestemmingsplan en zijn voorzien van een passende juridische regeling.