direct naar inhoud van Artikel 6 Gemengd - 4
Plan: Delflandplein- Staalmanpleinbuurt
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0363.R0902BPSTD-VG01

Artikel 6 Gemengd - 4

6.1 Bestemmingsomschrijving

De voor 'Gemengd - 4' aangewezen gronden zijn bestemd voor:

  • a. aan-huis-verbonden beroep;
  • b. bedrijf;
  • c. dienstverlening;
  • d. groen;
  • e. parkeren;
  • f. short stay;
  • g. tuin;
  • h. verblijfsgebied;
  • i. wonen.
6.2 Bouwregels
6.2.1 Algemeen

Op en onder de in lid 6.1 genoemde gronden mag uitsluitend worden gebouwd ten dienste van de bestemming.

6.2.2 Gebouwen

Voor het bouwen van gebouwen gelden de volgende regels:

  • a. maximum bouwhoogte: zoals in het bestemmingsplan staat aangegeven.
6.2.3 Bouwwerken, geen gebouwen zijnde

Voor het bouwen van bouwwerken, geen gebouwen zijnde geldt een maximum bouwhoogte van 2 meter.

6.3 Specifieke gebruiksregels

Voor de in lid 6.1 genoemde gronden gelden de volgende regels:

  • a. voor bedrijven en dienstverlening geldt:
    • 1. situering: uitsluitend in de eerste bouwlaag;
  • b. voor parkeren geldt:
    • 1. parkeernorm bedrijven: maximaal 1 parkeerplaats per 125 m2 bruto vloeroppervlak;
    • 2. parkeernorm dienstverlening: maximaal 1 parkeerplaats per 100 m² bruto vloeroppervlak;
    • 3. parkeernorm short stay en wonen: 0,7 tot 1,25 parkeerplaats per woning;
    • 4. minimum percentage gebouwde parkeervoorzieningen: 80%;
  • c. voor short stay en wonen geldt:
    • 1. uitsluitend in de tweede bouwlaag en hoger.
6.4 Afwijken van de gebruiksregels

Het dagelijks bestuur is bevoegd om in afwijking van de in lid 6.3 onder b aangegeven parkeernormen een omgevingsvergunning te verlenen indien uit onderzoek blijkt dat op een andere wijze wordt voorzien in de parkeerbehoefte.

6.5 Wijzigingsbevoegdheid

Het dagelijks bestuur is bevoegd, met inachtneming van het bepaalde in artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening, het bestemmingsplan te wijzigen met dien verstande dat de in lid 6.3 onder b genoemde parkeernormen aangevuld dan wel aangepast kunnen worden indien uit onderzoek blijkt dat een hogere parkeernorm een onevenredige parkeerdruk op de openbare ruimte voorkomt.