Plan: | Hoogstede-Klingelbeek |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0202.723-0302 |
Uit de Regionale Verkeers- en Milieukaart (RVMK) van de gemeente Arnhem zijn voor de peiljaren 2008 en 2018 (inclusief ontwikkeling) de gegevens gehaald over de te verwachten luchtverontreinigingconcentraties langs de relevante wegen van het plan Hoogstedelaan. De concentraties van stikstofdioxide (NO2) en fijnstof (PM10) zijn berekend conform het nu geldende reken- en meetvoorschrift. In navolgende tabellen zijn de maximale waarden per wegvak weergegeven.
Wegvak | Jaargem. NO2 | Piekgem. NO2 | Jaargem. PM10 | Piekgem. PM10 |
Utrechteseweg | 29 | 0 | 24 | 18 |
Klingelbeekseweg | 26 | 0 | 23 | 15 |
Hoogstedelaan | 25 | 0 | 23 | 14 |
Verbindingsweg | 25 | 0 | 23 | 14 |
Tabel 1 met rekenjaar 2008
Wegvak | Jaargem. NO2 | Piekgem. NO2 | Jaargem. PM10 | Piekgem. PM10 |
Hommelseweg | 20 | 0 | 20 | 9 |
Klingelbeekseweg | 18 | 0 | 20 | 7 |
Hoogstedelaan | 18 | 0 | 20 | 7 |
(Nieuwe)verbindingsweg | 19 | 0 | 20 | 7 |
Tabel 2 met rekenjaar 2018 inclusief ontwikkeling
Conclusie
Uit de berekeningen volgt dat de luchtkwaliteitsnormen in de huidige en toekomstige situatie exclusief en inclusief en ruimtelijke ontwikkeling voldoen aan de Wet luchtkwaliteit. De daling van de normen in 2018 is het gevolg van generieke (overheids)maatregelen van o.a. roetfilters.
De Wet luchtkwaliteit legt voor het plan Hoogstedelaan geen beperkingen op.