Plan: | Buitengebied - Haerst, Tolhuislanden |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0193.BP10016-0004 |
Omgevingsvisie Overijssel
Het verkeer en vervoerbeleid van de provincie staat weergegeven in de Omgevingsvisie Overijssel (2010). In deze omgevingsvisie heeft de provincie als ambities geformuleerd:
In de omgevingsvisie zijn als hoofdlijnen van het provinciaal beleid opgenomen:
N340
De provincie Overijssel verwacht dat de verkeersintensiteiten op de N340 richting 2020 nog zullen groeien. Ook voldoet de weg niet aan de richtlijnen voor een duurzaam veilige inrichting. Om die reden heeft de provincie Overijssel besloten om de weg aan te gaan passen. Provinciale Staten hebben daarbij gekozen voor een zogenaamd combinatiealternatief waarbij de weg ter hoogte van Zwolle uit 2 * 2 rijstroken zal bestaan.
De provinciale Planstudie/BesluitMER is in de loop van 2010 gereed. Op basis hiervan zal de provincie vervolgens in de loop van 2010 een voorontwerp-PIP (provinciaal bestemmingsplan) opstellen. Het voorontwerp-PIP wordt naar verwachting eind 2010 ter visie gelegd, gelijktijdig met de Planstudie/BesluitMER. Alle belanghebbenden kunnen vervolgens inspraakreacties indienen. Na behandeling daarvan wordt in 2011 door de provincie een ontwerp-PIP ter inzage gelegd waar zienswijzen tegen ingediend kunnen worden. Vervolgens wordt eind 2011 aan Provinciale Staten het plan ter vaststelling voorgelegd. Zij kunnen een besluit nemen over de inrichting van de N 340.
Mobiliteitsvisie (2009)
In maart 2009 is door de gemeenteraad van Zwolle de Mobiliteitsvisie vastgesteld. De Mobiliteitsvisie vervangt het GVVP uit 2001. De Mobiliteitsvisie richt zich vooral op niet-infrastructurele aspecten omdat dit tot op heden onderbelicht gebleven in het mobiliteitsbeleid van de gemeente. In de mobiliteitsvisie is de wens opgenomen om samen met Rijk en provincie onderzoek te verrichten naar de knoop A28 / N340 / Kranenburgweg.