Plan: | Stationsgebied 2012 |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0118.BP20128026001-VG01 |
Zoals uit afbeelding 2 blijkt (waarbij de cijfers verwijzen naar onderstaande tekst), geldt voor het gedeelte van het plangebied ten oosten van de Pesserstraat het bestemmingsplan 'Noord A2', dat is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 25 maart 1971 en dat is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 25 april 1972 (1).
Voor het grootste gedeelte van het plangebied ten westen van de Pesserstraat geldt het bestemmingsplan 'Noord AI', dat is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 25 maart 1971 en dat is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 21 december 1971 (2).
De 1e wijziging van het bestemmingsplan 'Noord AI' voor de bouw van vier vrijstaande woningen op de hoek van de Crerarstraat en de Blankenslaan West, is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 23 juli 1973 en is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op
4 september 1973 (3).
De 2e wijziging van het bestemmingsplan 'Noord AI' betreft een wijziging van artikel 9 van de voorschriften van het bestemmingsplan Noord AI betreffende het toestaan van een grotere hoogte, is vastgesteld bij besluit van burgemeester en wethouders op 23 juli 1975 en is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 9 september 1975.
Om de bouw mogelijk te maken van vier vrijstaande woningen aan de Eisenhowerstraat is een partiële herziening van het bestemmingsplan 'Noord AI' opgesteld, dat is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 25 juni 1976 en dat is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 6 oktober 1976 (4).
Een herziening van artikel 4 van de voorschriften van het bestemmingsplan 'Noord AI' door het opnemen van een vrijstelling voor het bouwen van andere niet voor bewoning bestemde ruimten, is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 25 augustus 1977 en is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 18 april 1978.
Een herziening van de voorschriften (gebruiksbepalingen) van de bestemmingsplannen Noord AI (artikel 24) en Noord AII (artikel 31) is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 28 augustus 1980 en is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 21 april 1981.
Voor een aantal doorgaande wegen geldt het bestemmingsplan 'Verkeersdoeleinden', dat bij besluit van de gemeenteraad is vastgesteld op 18 december 1997 en dat bij besluit van Gedeputeerde Staten is goedgekeurd op 14 juli 1998 (5).
Om de bouw mogelijk te maken van een drietal kantoorgebouwen is het bestemmingsplan 'Noord A1, deelplan Stationspark' opgesteld, dat is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op
7 september 2000 en dat is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 10 april 2001 (6).
Een klein gedeelte ten westen van de Griendtsveenweg en ten zuiden van de spoorlijn Zwolle – Groningen is geregeld in het bestemmingsplan 'Stationsgebied-zuid fase 1', dat is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op 29 maart 2001 en dat is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 2 oktober 2001 (7).
In verband met de ontwikkeling van individuele kantoren in een gebied dat is gelegen ten noorden van de Blankenslaan West en ten westen van de Crerarstraat, is het bestemmingsplan 'Stationsgebied Deelgebied A' opgesteld, dat is vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad op
23 februari 2006 en dat is goedgekeurd bij besluit van Gedeputeerde Staten op 19 mei 2006 (8).