Plan: | Bestemmingsplan Kranenburg-Stadspark |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0014.BP504KranenbStadsp-vg01 |
Naast de bovenvermelde wijzigingen als gevolg van de resultaten van de inspraak en het planologische vooroverleg zijn nog de volgende wijzigingen in het plan aangebracht:
1. Milieucategorie 3.2 op Kranenburg
In de bestemmingsomschrijving van de bestemming Bedrijventerrein (artikel 4), is de maximaal toegestane milieucategorie teruggebracht van 3.2 naar 3.1. Dit, omdat anders zware bedrijven zoals een pluimveeslachterij met een minimaal verplichte afstand tot de woonbebouwing van 100 meter vanwege geur, geluid, of gevaar, per direct zijn toegestaan, terwijl de afstand tot de woonbebouwing op een aantal plekken kleiner is. Dit is ongewenst en levert strijdigheid op met de milieuwetgeving. Het oude bestemmingsplan Kranenburg I stond dit toe omdat er destijds nog weinig woonbebouwing op korte afstand gevestigd was.
Bovendien wordt op deze wijze het bestemmingsplan Kranenburg-Stadspark op het punt van toegestane milieucategorieën gelijk getrokken met het aangrenzende bestemmingsplan Ruskenveen.
2. Verkeersbestemming busbaan afrit A7
Ten behoeve van het realiseren van een nieuwe afrit voor de bus aan de noordzijde van de A7 is de Verkeersbestemming langs de A7 in de omgeving van de skeelerbaan bij de Eemsgolaan verbreed. Op deze wijze hoeft de bus, komende vanuit de richting Groningen, niet meer door te rijden naar de kluifrotonde, maar wordt het mogelijk eerder af te slaan naar het transferium Hoogkerk-Peizermade.