Plan: | Dorpsgebied Melissant 2012 |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1924.DLDMelissant11-BP40 |
Waar het merendeel van het plangebied conform de bestaande situatie wordt bestemd, worden op twee locaties specifieke ontwikkelingsmogelijkheden geboden.
Aan de Julianaweg 49 wordt de voormalige bakkerij die voorzien was van de bestemming 'Detailhandel' nu bestemd als 'Wonen'. Het plan dat voor dit pand bestaat voorziet in een interne verbouwing, waarna het pand als woning gebruikt kan worden. In dit kader zijn archeologisch en ecologisch onderzoek en compensatie op het gebied van water niet aan de orde. Het onderzoek voor deze ontwikkeling, zoals dat aan bod komt in hoofdstuk 4, beperkt zich daarom tot milieuonderzoek (bodem, luchtkwaliteit, externe veiligheid, milieuzonering bedrijven) en onderzoek op het gebied van verkeer (parkeren en wegverkeerslawaai).
De tweede ontwikkeling is van grotere omvang en betreft de uitbreiding van het transportbedrijf Mijnders op het bedrijventerrein Ruijgenhil met een vrachtwagenparkeerplaats. Een ontwerp op hoofdlijnen hiervan is opgenomen als figuur 3.2.
Figuur 3.2 Ontwerp op hoofdlijnen vrachtwagenparkeerterrein Ruijgenhil 11-13 (bron: architectenbureau Casa Ratsma)
De ontwikkeling voorziet in de omvorming van een agrarisch perceel in een verharde vrachtwagenparkeerplaats. Daarbij wordt de bedrijfswoning op het bestaande bedrijfsperceel omgevormd tot kantine en (nacht)verblijf voor truckers die gebruikmaken van de vrachtwagenparkeerplaats. De parkeerplaats biedt plaats aan 70 combinaties van vrachtwagen met oplegger en aan 70 losse trucks dan wel auto's. Het terrein wordt daarbij aan de buitenzijden voorzien van een groengordel. In het kader van deze ontwikkeling wordt in hoofdstuk 4 ingegaan op vrijwel alle aspecten. Uitzonderingen zijn de aspecten archeologie, kabels en leidingen, milieuhinder horeca en wegverkeerslawaai, waarbij archeologisch onderzoek niet nodig is op basis van de verwachtingswaarde in het gebied en onderzoek naar wegverkeerslawaai niet nodig is omdat er geen nieuwe geluidsgevoelige functies mogelijk worden gemaakt en de bestaande infrastructuur niet gereconstrueerd hoeft te worden.