Het terrein wordt in de toekomstige situatie via de Veilingvaart ontsloten op het Zuideinde. In de bestaande situatie is er reeds sprake van aan- en afrijdend verkeer ten behoeve van de huidige kantoorfunctie. Gelet op het huidige gebruik en de verkeersintensiteit op het Zuideinde zal de beoogde functiewijziging van de kantoorruimte tot vier wooneenheden, geen noemenswaardige invloed hebben op de verkeersintensiteit van het Zuideinde. Het Zuideinde is een belangrijke doorgaande weg, bestaande uit twee rijstroken. Door de directe ontsluiting is het plangebied voldoende ontsloten.
Parkeren
Uit artikel 2.5.30 van de bouwverordening van de gemeente Kaag en Braassem volgt dat indien de omvang of de bestemming van een gebouw daartoe aanleiding geeft er in voldoende mate ruimte moet zijn voor het parkeren of stallen van auto's, op of onder het onbebouwde terrein dat bij dat gebouw hoort. Deze ruimte moet zijn afgestemd op gangbare personenauto's.
Ik het kader van de voorgenomen ontwikkeling worden er negen parkeerplaatsen gerealiseerd aan de achterzijde van de bebouwing. Deze parkeerplaatsen worden gerealiseerd ten dienste van de toekomstige bewoners van de nieuwe woningen. Om vast te stellen of hiermee voldoende wordt voorzien in de parkeerbehoefte, worden de parkeernormen volgens het ASVV geraadpleegd. Hieruit volgt een parkeernorm van 1,4 - 1,7 (woning goedkoop/rest bebouwde kom/weinig stedelijk) per wooneenheid in onderhavig plan. Dit komt neer op een maximale parkeerbehoefte van 6,8 parkeerplaats (4 x 1,7). Onderhavig plan voorziet voldoende in de parkeerbehoefte van de vier nieuwe woningen. De resterende parkeerplaatsen kunnen gebruikt worden door de bestaande bewoners.
Het plangebied is voldoende ontsloten en heeft geen negatieve effecten op de bestaande verkeersafwikkeling. Het parkeren wordt opgelost op eigen terrein, door middel van het realiseren van negen parkeerplaatsen ten westen van de bebouwing. Het aspect verkeer en parkeren vormen geen belemmering voor onderhavig plan.