direct naar inhoud van Artikel 23 Algemene aanduidingsregels
Plan: Kom Bosschenhoofd
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.1655.BP4000-C001

Artikel 23 Algemene aanduidingsregels

23.1 Geluidzone - luchtvaartverkeer 1

Op de gronden ter plaatse van de aanduiding ‘geluidzone – luchtvaartverkeer 1’, betreffende de gronden binnen de 57 bkl-lijn vanwege luchtverkeer, mag ongeacht het bepaalde in de afzonderlijke bestemmingen, geen geluidsgevoelige bebouwing worden opgericht, met uitzondering van:

  • a. geluidsgevoelige bebouwing die zal dienen ter vervanging van op die plaats reeds aanwezige woningen of andere geluidsgevoelige gebouwen, die op het tijdstip van vaststelling van de geluidszone daarbinnen reeds aanwezig zijn, respectievelijk op dat tijdstip al een hogere geluidsbelasting ondervinden, mits de vervanging niet leidt tot:
    • 1. een ingrijpende wijziging van de bestaande stedenbouwkundige functie of structuur;
    • 2. een wezenlijke toename van het aantal geluidgehinderden;
    • 3. een wezenlijke toename van de aan de uitwendige scheidingsconstructie optredende geluidsbelasting.
23.2 Geluidzone - luchtvaartverkeer 2

Op de gronden ter plaatse van de aanduiding ‘geluidzone – luchtvaartverkeer 2’, betreffende de gronden binnen de 47 bkl-lijn vanwege luchtverkeer, mag, ongeacht het bepaalde in de afzonderlijke bestemmingen, geen geluidsgevoelige bebouwing worden opgericht, met uitzondering van:

  • a. objecten die een open plek in de bestaande bebouwing opvullen;
  • b. objecten die ter plaatse dringend noodzakelijk zijn om redenen van grond- of bedrijfsgebondenheid;
  • c. objecten die zullen dienen ter vervanging van op die plaats reeds aanwezige bebouwing, mits de vervanging niet leidt tot:
    • 1. een ingrijpende wijziging van de bestaande stedenbouwkundige functie of structuur;
    • 2. een wezenlijke toename van het aantal geluidgehinderden;
    • 3. een wezenlijke toename van de aan de uitwendige scheidingsconstructie optredende geluidsbelasting.
23.3 Luchtvaartverkeerzone

Al dan niet in afwijking van het bepaalde in hoofdstuk 2 geldt ter plaatse van de aanduiding ‘luchtvaartverkeerzone (met nummer)’ dat ten behoeve van het obstakelvrije (start- en landings)vlak met zijkanten de bouwhoogte van een bouwwerk niet meer mag bedragen dan de bouwhoogte die wordt verkregen door lineaire interpolatie van:

  • a. ter plaatse van de aanduiding ‘Luchtvaartverkeerzone – 3’ van 28,28 m en 37,42 m boven NAP;
  • b. ter plaatse van de aanduiding ‘Luchtvaartverkeerzone – 4’ van 37,42 m en 46,56 m boven NAP;
  • c. ter plaatse van de aanduiding ‘Luchtvaartverkeerzone – 5’ van 46,56 m en 55,7 m boven NAP;

in verband met het beschermingsgebied van in- en uitvliegfunnel van vliegtuigen.

23.4 Milieuzone - grondwaterbeschermingsgebied

De voor ‘milieuzone - grondwaterbeschermingsgebied’ aangewezen gronden zijn mede bestemd voor de bescherming van de grondwaterkwaliteit ten behoeve van de openbare drinkvoorziening.

23.5 Milieuzone - waterwingebied

De gronden ter plaatse van de aanduiding ‘milieuzone – waterwingebied’ zijn mede bestemd voor:

  • a. de openbare drinkwatervoorziening;
  • b. instandhouding van het puttenveld ten behoeve van de waterwinning.