Plan: | Lange Dreef 2012 |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1581.bpDBGlangedreef-va01 |
Onderzocht is hoe het extra verkeer dat door de nieuwe woonwijk wordt gegenereerd op een goede wijze kan worden afgewikkeld op het bestaande wegennet4 (bijlage 5). De conclusie van dit onderzoek is dat er voldoende capaciteit is op de geƫigende wegen tussen de nieuwbouwlocatie en de Hoofdstraat (Lange Dreef-Damhertlaan- Engelenburg-Drieklinken-Buzziburglaan, of St. Hubertuslaan-Rijsenburgselaan) om het extra verkeer afkomstig uit de nieuwe woonwijk te accommoderen. Dit is ook het geval in combinatie met realisatie van de kopwoningen aan de Lange Dreef.
Zonder nadere maatregelen zijn alleen de intensiteiten op de Korte Dreef hoger dan conform het gemeentelijk beleid wenselijk is. In de huidige situatie is dit echter ook al het geval. De weg heeft fysiek voldoende capaciteit om de hogere intensiteiten goed en veilig te accommoderen. Onderzoek is voorzien naar maatregelen om de verdeling van de verkeerstroom over Korte Dreef en Engelenburg te veranderen. Engelenburg zit nu ruim onder de beleidsmatig aangegeven capaciteit; de totale verkeersstroom van de Korte Dreef kan in principe zonder problemen over deze weg worden afgewikkeld.
Voor wat betreft de parkeersituatie wordt verwezen naar paragraaf 4.2.3.