Plan: | Reeshof Oost 2010 |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0855.BSP2010012-e001 |
De Wet ruimtelijke ordening (Wro) geeft aan dat bestemmingsplannen eens in de tien jaar geactualiseerd moeten worden, met dien verstande dat plannen die op 1 juli 2008 vijf of meer jaren oud waren, uiterlijk op 1 juli 2013 herzien moeten zijn. Peildatum bij dit alles is steeds de vaststellingsdatum van het desbetreffende bestemmingsplan.
Voor het onderhavige plangebied gelden op dit moment diverse bestemmingsplannen waarvan enkele reeds ouder dan 10 jaar. Ook het vigerende (beheer)bestemmingsplan Reeshof Oost (vastgesteld 9 december 2002) is bijna aan de wettelijk voorgeschreven actualisering van 10 jaar toe. Verder maken een tweetal nieuwe ontwikkelingen die zich momenteel binnen het plangebied voordoen deel uit van dit bestemmingsplan. De bestaande functies en bebouwingsregelingen worden 'ge-update' naar de op dit moment vastgestelde bestemmingplansystematiek. Ook hebben zich de afgelopen jaren binnen het plangebied enkele nieuwe planologische ontwikkelingen voorgedaan. Onder andere in de vorm van een gedeeltelijke herziening van het bestemmingsplan en enkele ruimtelijke procedures (artikel 19 WRO) die gevoerd zijn, met name om de bouw van een schoolgebouw met gymzaal aan de Bladelstraat 3 en woningbouw aan de Reeshofdijk mogelijk te maken. Ook de bestaande bestemmingsplanregeling voor het zogenaamde Drijflanengebied dat onderdeel uitmaakt van dit bestemmingsplan voldoet niet meer aan de feitelijke situatie. Het vorenstaande heeft ertoe geleid het bestemmingsplan "Reeshof Oost 2010" op te stellen om het plan vervolgens in procedure te kunnen brengen.
Nieuwe ontwikkelingen.
Zoals hierboven vermeld doen zich gelijktijdig met de herziening van dit bestemmingsplan een tweetal nieuwe ontwikkelingen voor die niet passen binnen het vigerende bestemmingsplan Reeshof Oost. Deze ontwikkelingen worden gelijktijdig met dit bestemmingsplan in procedure gebracht.
Op de eerste plaats betreft dit de bouw van een verkooppunt voor motorbrandstoffen aan de Huibevendreef 18-20-22.
De tweede nieuwe ontwikkeling betreft de aanleg van het fietspad (Bodegravenpad) aan de westzijde van de Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg als afronding van de 'sternetfietsroute' aan de westzijde van Tilburg.