Plan: | XI Eindhoven binnen de Ring (Iristuinen) |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0772.80180-0301 |
4.2.1 Wegverkeer
Ingevolge artikel 74 Wgh (Wet geluidhinder) zijn in principe alle wegen gezoneerd; akoestisch onderzoek is dan vereist. Uitzondering op deze regel zijn die wegen waarvoor een maximum snelheid van 30 km per uur geldt en woonerven. Ter plaatse van het plangebied geldt voor de Breitnerstraat en de Stuiverstraat een 30 km/u regime; akoestisch onderzoek is derhalve niet noodzakelijk.
Geconcludeerd kan worden dat het aspect wegverkeerslawaai geen belemmering vormt voor de onderhavige ontwikkeling. In het kader van de aanvraag om een omgevingsvergunning ten aanzien van het bouwen zal de binnenwaarde van de woningen bepaald worden.
4.2.2 Railverkeer
De projectlocatie ligt ruim van de dichtstbijzijnde spoorlijn (meer dan 800 meter). Het railverkeerslawaai heeft geen invloed op de ontwikkeling van de projectlocatie.
4.2.3 Industrielawaai
Voor onderhavig initiatief is lichte bedrijvigheid tot en met categorie 1, zoals opgenomen in de VNG-publicatie 'Bedrijven en milieuzonering 2009', voorzien aan de Breitnerstraat. De richtafstand voor dergelijke bedrijven, gemeten vanaf de meest nabije bouwgrens van gevoelige objecten tot de grens van de inrichting (bestemmingsgrens), bedraagt maximaal 10 meter. Voor onderhavige locatie mag, vanwege de verscheidenheid aan functies (wonen en werken) als mede de reeds bestaande bedrijfsbestemmingen in de omgeving, uitgegaan worden van een stedelijk overgangsmilieu of wel een gemengd gebied. De richtafstand wordt daarmee teruggebracht tot maximaal 0 meter voor categorie 1 bedrijven. Qua industrielawaai zijn er derhalve geen belemmeringen aanwezig.
4.2.4 Luchtvaartlawaai
De projectlocatie ligt niet binnen een geluidscontour van Eindhoven Airport. Dit aspect vormt geen belemmering.