Plan: | Watervogelenbuurt, Hoograven, Tolsteeg |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0344.BPWATERHOOGTOLSTEE-0401 |
Het voorontwerpbestemmingsplan is in het kader van het overleg ex artikel 3.1.1 van het Besluit ruimtelijke ordening aan diverse instanties toegezonden.
Hieronder volgt een samenvatting van de ontvangen vooroverlegreactie, voorzien van een antwoord hoe de reactie is verwerkt.
1. N.V. Nederlandse Gasunie
Gasunie concludeert na toetsing dat het plangebied buiten de 1% letaliteitsgrens van de dichtstbijzijnde leiding valt. Daarmee staat vast dat deze leiding geen invloed heeft op de verder planontwikkeling.
Reactie:
Deze reactie heeft niet geleid tot aanpassing van het bestemmingsplan.
2. Kamer van Koophandel
De Kamer van Koophandel heeft op dit moment geen inhoudelijke reactie en gaat een inloopbijeenkomst organiseren voor ondernemers in het plangebied.
Reactie:
Deze reactie heeft niet geleid tot aanpassing van het bestemmingsplan.
3. ProRail
Reactie:
De begrippen bereikbaarheidsweg en dive-under zijn inmiddels opgenomen in artikel 1 van de regels. De term railverkeer wordt niet gedefinieerd, dit is niet nodig, het is duidelijk wat onder railverkeer wordt verstaan.
Reactie:
Op de plankaart is inmiddels een bouwvlak opgenomen. De maximale bouwhoogte is 15 meter.
Reactie:
In het bestemmingsplan is voor bouwwerken, geen gebouw zijnde ter geleiding, begeleiding en regeling van het (rail)verkeer geen maximum bouwhoogte opgenomen. De bouwwerken die ProRail in haar brief noemt zijn alle ter geleiding, begeleiding en regeling van het railverkeer. De genoemde bouwwerken passen derhalve binnen het bestemmingsplan.
Reactie:
De tijdelijke werkterreinen zullen niet worden bestemd in dit bestemmingsplan. De werkterreinen zullen via een tijdelijke afwijking van het geldende bestemmingsplan mogelijk kunnen worden gemaakt. Een bestemmingsplan is bedoeld voor 10 jaar, tijdelijke afwijkingen passen hier niet in.
Reactie:
De plankaart is aangepast aan de kaart van het Tracébesluit.
Reactie:
In paragraaf 5.3 wordt kort aangegeven dat voor de spoorverdubbeling naast geluidsschermen ook hogere grenswaarden zijn verleend.
Met de wijkraad is in het voortraject gesproken over het concept bestemmingsplan. De wijkraad is daarnaast als vooroverlegpartner benaderd en in de gelegenheid gesteld om een reactie te geven. Van deze mogelijkheid heeft de wijkraad geen gebruik gemaakt.