Plan: | Bouwinitiatief startblok, Kanaleneneiland |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0344.BPBOUWINISTARTBLOK-0401 |
Binnen het plangebied vigeert het volgende bestemmingsplan:
Hieronder wordt nader ingegaan op de geldende bestemmingen in het plangebied en de afwijking daarvan ten aanzien van dit bestemmingsplan.
Op de navolgende afbeelding is een uitsnede van de plankaart van het geldende bestemmingsplan opgenomen. De globale begrenzing van het plangebied is hierop aangegeven. In het plangebied geldt voor het overgrote deel de bestemming “Industrie”. Daarnaast gelden de bestemmingen “Wegen” en “Water”.
Uitsnede vigerende plankaart met globale begrenzing (rode omkadering)
De gronden met de bestemming “Industrie” zijn bestemd voor de vestiging van industriële, ambachtelijke, groothandels- en vervoersbedrijven, waarop de Hinderwet niet van toepassing is, of die zijn genoemd in de categorieën 1 tot en met 4 van de bij de voorschriften behorende Staat van inrichtingen. De voor de bestemming noodzakelijke bouwwerken, waaronder dienstwoningen en open terreinen (inclusief parkeerplaatsen), zijn eveneens toegestaan. Per inrichting mag daarbij één dienstwoning worden gebouwd, met een inhoud van maximaal 400 m3. De goothoogte van de industriële bebouwing bedraagt voor het overgrote deel van het plangebied maximaal 18 meter. Het bebouwingspercentage is vastgelegd op maximaal 70%.
De gronden met de bestemmingen “Wegen” zijn bestemd voor wegen (met inbegrip van de nodige rijwegen, parkeerstroken, fietspaden, voetpaden en bermen) met de daarbijbehorende of daarin passende bouwwerken (m.u.v. benzineverkooppunten).
De gronden met de bestemmingen “Water” zijn bestemd voor water met de voor de waterhuishouding en het verkeer te water noodzakelijke bouwwerken geen gebouw zijnde.
Dit bestemmingsplan voorziet in de realisatie van een wooncomplex, met bijbehorende groen-, water-, verkeer- en parkeervoorzieningen. Het plan is daarmee in strijd met de gebruiksvoorschriften uit het geldende plan. Daarnaast is ook de beoogde bebouwing niet mogelijk in het huidige bestemmingsplan, aangezien de maximale goothoogte wordt overschreden.
Voorliggend bestemmingsplan is dan ook noodzakelijk om dit plan juridisch-planologisch mogelijk te maken.