Artikel 29 Algemene wijzigingsregels

 

29.1 Overschrijding van bestemmingsgrenzen

Burgemeester en wethouders kunnen de begrenzing van bestemmings- en bouwvlakken wijzigen, zodanig dat de geldende oppervlakte van de bij de wijziging betrokken vlakken en zones niet meer dan 20% wordt verkleind of vergroot.

 

29.2 Wijzigen van Staat van Bedrijfsactiviteiten

Burgemeester en wethouders kunnen de van deze regels deel uit makende Staat van bedrijfsactiviteiten wijzigen, indien technologische ontwikkelingen of vernieuwde inzichten hiertoe aanleiding geven.

 

29.3 Wijzigen van Beleidsnota parkeernormen en parkeersfonds

Burgemeester en wethouders kunnen voor het toepassen van de Beleidsnota parkeernormen (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 het bestemmingsplan wijzigen voor zover dit nodig is in verband met een nieuwe door de gemeenteraad vastgestelde Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds.

 

29.4 Wijzigen van de Archeologische Verwachtings- en Beleidsadvieskaart

Burgemeester en wethouders kunnen voor het toepassen van de Archeologische Verwachtings- en Beleidsadvieskaart het bestemmingsplan wijzigen voor zover dit nodig is in verband met:

    1. een nieuwe door de gemeenteraad vastgestelde Archeologische Verwachtings- en Beleidsadvieskaart, dan wel.

    2. een door Burgemeester en wethouders vastgestelde wijziging van de dubbelbestemming Waarde - Archeologie Waardevol Verwachtingsgebied 1, 2 of 3, zodanig, dat de dubbelbestemming naar ligging wordt verschoven of naar omvang wordt vergroot of verkleind en in voorkomend geval wordt verwijderd, voor zover de geconstateerde aanwezigheid of afwezigheid van archeologische waarden, in voorkomend geval na beëindiging van opgraving, daartoe aanleiding geeft.

 

29.5 Wro-zone - wijzigingsgebied -1

Burgemeester en Wethouders zijn bevoegd om gronden met de aanduiding ‘Wro-zone wijzigingsgebied-1’ (Bosstraat/Den Blieklaan) te wijzigen in de bestemming Groen - Wijkgroen als bedoeld in artikel 10, de bestemming Tuin als bedoeld in artikel 16, de bestemming Verkeer als bedoeld in artikel 17, de bestemming Wonen als bedoeld in artikel 18 en de dubbelbestemming ‘Waarde – Landschap’ als bedoeld in artikel 23, waarbij de volgende bepalingen gelden:

  1. het gebied dient als één geheel ontwikkeld te worden;

  2. de verkavelingsstructuur dient aan te sluiten bij de structuur van het gebied, zoals aangegeven in de visie Bosstraat;

  3. het door de aanvrager in te dienen bouwplan mag niet in strijd zijn met beperkingen, die worden opgeworpen door regelgeving op het gebied van externe veiligheid;

  4. de groene uitstraling van het gebied dient gewaarborgd te blijven;

  5. de goothoogte van de woningen bedraagt maximaal 4 meter;

  6. de bouwhoogte van de woningen bedraagt maximaal 9 meter;

  7. er dienen grondgebonden woningen gerealiseerd te worden, gestapelde woningen zijn niet gewenst;

  8. in het gebied zijn in totaal maximaal 11 woningen van de volgende categorieën mogelijk:

    1. twee-aan-een;

    2. vrijstaand;

  9. aan de in de Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 vastgelegde parkeernormen wordt voldaan;

  10. de verkeersverbindingen dienen aan te sluiten op de verbindingen in de omgeving;

  11. er mag geen nadelige invloed ontstaan op de normale afwikkeling van het verkeer en in de parkeerbehoefte moet worden voorzien;

  12. de aanvrager door middel van onderzoeken heeft aangetoond dat er geen onevenredige schade voor het milieu, bodem en archeologische waarden ontstaat;

  13. alle wettelijk verplichte onderzoeken, waaronder bodemonderzoek, door de aanvrager zijn gedaan;

  14. bij voltooiing van de bouwwerkzaamheden mogen geen van de woningen, als gevolg van milieuhinder, binnen de stankcirkel vallen;

  15. er dient te worden voldaan aan het hoofdstuk Luchtkwaliteit uit de Wet milieubeheer;

  16. er dient door middel van een zgn. exploitatie-overeenkomst tussen Burgemeester en Wethouders en de aanvrager in ieder geval vast te komen staan dat:

    1. het gebruik van deze wijzigingsbevoegdheid economisch en maatschappelijk uitvoerbaar is;

    2. er een planschade-analyse is verricht door een deskundig bureau, waaruit blijkt, dat er voor de gemeente Soest geen planschade ontstaat, dus afhankelijk van de uitkomst van de hoogte van de planschade-analyse dient door de aanvrager aan de gemeente Soest een bankgarantie te worden afgegeven;

    3. aanpassingen in de bestaande verkeersstructuur ten behoeve van ontwikkelingen in het gebied ten laste van de aanvrager komen;

    4. er bij de ontwikkeling van het gebied duurzame energievormen worden toegepast, waarbij in de overeenkomst wordt aangegeven aan welke Gemeentelijke Praktijk Richtlijn-niveau door de aanvrager dient te worden voldaan;

    5. het openbaar gebied na aanleg wordt overgedragen aan de gemeente Soest;

    6. hiervoor dient het openbaar gebied qua inrichting, regen- en vuilwaterriolering en nutsvoorzieningen te voldaan aan de eisen van de gemeente Soest; een ontwerp-tekening van de inrichting en voorzieningen dient hiervoor ter goedkeuring bij de gemeente Soest te worden ingediend;

    7. er een bluswatervoorziening in het gebied aanwezig zal zijn, waarover door de aanvrager in een vroegtijdig stadium nader contact zal worden opgenomen met de brandweer Soest.

 

29.5.1 Nadere eisen

Burgemeester en Wethouders kunnen nadere eisen stellen aan de plaats en afmeting van de bebouwing, ten behoeve van:

  1. het waarborgen van de in het plan beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  2. een samenhangend straat- en bebouwingsbeeld;

  3. een goede woonsituatie;

  4. de verkeersveiligheid;

  5. de sociale veiligheid;

  6. de milieusituatie;

  7. de gebruiksmogelijkheden van de aangrenzende gronden.

 

29.6 Wro-zone - wijzigingsgebied -2

Burgemeester en Wethouders zijn bevoegd om gronden met de aanduiding ‘Wro-zone wijzigingsgebied-2’ (Houtsnip) te wijzigen in de bestemming Groen - Wijkgroen als bedoeld in artikel 10, de bestemming Tuin als bedoeld in artikel 16, de bestemming Verkeer als bedoeld in artikel 17 en de bestemming Wonen als bedoeld in artikel 18, waarbij de volgende bepalingen gelden:

  1. het gebied dient als één geheel ontwikkeld te worden;

  2. de verkavelingsstructuur dient aan te sluiten bij de structuur van het gebied, zoals aangegeven in de visie Bosstraat;

  3. het door de aanvrager in te dienen bouwplan mag niet in strijd zijn met beperkingen, die worden opgeworpen door regelgeving op het gebied van externe veiligheid;

  4. de groene uitstraling van het gebied dient gewaarborgd te blijven;

  5. de goothoogte van de woningen bedraagt maximaal 4 meter;

  6. de bouwhoogte van de woningen bedraagt maximaal 9 meter;

  7. er dienen grondgebonden woningen gerealiseerd te worden, gestapelde woningen zijn niet gewenst;

  8. in het gebied zijn in totaal maximaal 5 vrijstaande woningen mogelijk;

  9. aan de in de Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 vastgelegde parkeernormen wordt voldaan;

  10. er mag geen nadelige invloed ontstaan op de normale afwikkeling van het verkeer en in de parkeerbehoefte moet worden voorzien;

  11. er dient te worden voldaan aan het hoofdstuk Luchtkwaliteit uit de Wet milieubeheer;

  12. de aanvrager door middel van onderzoeken heeft aangetoond dat er geen onevenredige schade voor het milieu, bodem en archeologische waarden ontstaat;

  13. alle wettelijk verplichte onderzoeken door de aanvrager zijn gedaan;

  14. er dient door middel van een zgn. exploitatie-overeenkomst tussen Burgemeester en Wethouders en de aanvrager in ieder geval vast te komen staan dat:

    1. het gebruik van deze wijzigingsbevoegdheid economisch en maatschappelijk uitvoerbaar is;

    2. er een planschade-analyse is verricht door een deskundig bureau, waaruit blijkt, dat er voor de gemeente Soest geen planschade ontstaat, dus afhankelijk van de uitkomst van de hoogte van de planschade-analyse dient door de aanvrager aan de gemeente Soest een bankgarantie te worden afgegeven;

    3. aanpassingen in de bestaande verkeersstructuur ten behoeve van ontwikkelingen in het gebied ten laste van de aanvrager komen;

    4. er bij de ontwikkeling van het gebied duurzame energievormen worden toegepast, waarbij in de overeenkomst wordt aangegeven aan welke Gemeentelijke Praktijk Richtlijn-niveau door de aanvrager dient te worden voldaan;

    5. het openbaar gebied na aanleg wordt overgedragen aan de gemeente Soest;

    6. hiervoor dient het openbaar gebied qua inrichting, regen- en vuilwaterriolering en nutsvoorzieningen te voldaan aan de eisen van de gemeente Soest; een ontwerp-tekening van de inrichting en voorzieningen dient hiervoor ter goedkeuring bij de gemeente Soest te worden ingediend;

    7. er een bluswatervoorziening in het gebied aanwezig zal zijn, waarover door de aanvrager in een vroegtijdig stadium nader contact zal worden opgenomen met de brandweer Soest.

 

29.6.1 Nadere eisen

Burgemeester en Wethouders kunnen nadere eisen stellen aan de plaats en afmeting van de bebouwing, ten behoeve van:

  1. het waarborgen van de in het plan beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  2. een samenhangend straat- en bebouwingsbeeld;

  3. een goede woonsituatie;

  4. de verkeersveiligheid;

  5. de sociale veiligheid;

  6. de milieusituatie;

  7. de gebruiksmogelijkheden van de aangrenzende gronden.

 

29.7 Wro-zone - wijzigingsgebied -3

Burgemeester en Wethouders van Soest zijn bevoegd om gronden met de aanduiding ‘Wro-zone wijzigingsgebied-3’ (Weegbreestraat) te wijzigen in de bestemming Groen - Wijkgroen als bedoeld in artikel 10, de bestemming Tuin als bedoeld in artikel 16, de bestemming Verkeer als bedoeld in artikel 17 en de bestemming Wonen als bedoeld in artikel 18, waarbij de volgende bepalingen gelden:

  1. het gebied dient als één geheel ontwikkeld te worden;

  2. de verkavelingsstructuur dient aan te sluiten bij de structuur van het gebied;

  3. het door de aanvrager in te dienen bouwplan mag niet in strijd zijn met beperkingen, die worden opgeworpen door regelgeving op het gebied van externe veiligheid;

  4. de bestaande bomenrij moet gehandhaafd blijven;

  5. de goothoogte van de woningen bedraagt maximaal 3 meter;

  6. de bouwhoogte van de woningen bedraagt maximaal 7 meter;

  7. er dienen grondgebonden woningen gerealiseerd te worden, gestapelde woningen zijn niet gewenst;

  8. in het gebied zijn in totaal maximaal 14 aaneengesloten woningen mogelijk;

  9. aan de in de Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 vastgelegde parkeernormen wordt voldaan;

  10. de verkeersverbindingen dienen aan te sluiten op de verbindingen in de omgeving;

  11. er mag geen nadelige invloed ontstaan op de normale afwikkeling van het verkeer en in de parkeerbehoefte moet worden voorzien;

  12. er dient te worden voldaan aan het hoofdstuk Luchtkwaliteit uit de Wet milieubeheer;

  13. de aanvrager door middel van onderzoeken heeft aangetoond dat er geen onevenredige schade voor het milieu, bodem en archeologische waarden ontstaat;

  14. alle wettelijk verplichte onderzoeken door de aanvrager zijn gedaan;

  15. er dient door middel van een zgn. exploitatie-overeenkomst tussen Burgemeester en Wethouders en de aanvrager in ieder geval vast te komen staan dat:

    1. het gebruik van deze wijzigingsbevoegdheid economisch en maatschappelijk uitvoerbaar is;

    2. er een planschade-analyse is verricht door een deskundig bureau, waaruit blijkt, dat er voor de gemeente Soest geen planschade ontstaat, dus afhankelijk van de uitkomst van de hoogte van de planschade-analyse dient door de aanvrager aan de gemeente Soest een bankgarantie te worden afgegeven;

    3. aanpassingen in de bestaande verkeersstructuur ten behoeve van ontwikkelingen in het gebied ten laste van de aanvrager komen;

    4. er bij de ontwikkeling van het gebied duurzame energievormen worden toegepast, waarbij in de overeenkomst wordt aangegeven aan welke Gemeentelijke Praktijk Richtlijn-niveau door de aanvrager dient te worden voldaan;

    5. het openbaar gebied na aanleg wordt overgedragen aan de gemeente Soest;

    6. hiervoor dient het openbaar gebied qua inrichting, regen- en vuilwaterriolering en nutsvoorzieningen te voldaan aan de eisen van de gemeente Soest; een ontwerp-tekening van de inrichting en voorzieningen dient hiervoor ter goedkeuring bij de gemeente Soest te worden ingediend;

    7. er een bluswatervoorziening in het gebied aanwezig zal zijn, waarover door de aanvrager in een vroegtijdig stadium nader contact zal worden opgenomen met de brandweer Soest.

 

29.7.1 Nadere eisen

Burgemeester en Wethouders kunnen nadere eisen stellen aan de plaats en afmeting van de bebouwing, ten behoeve van:

  1. het waarborgen van de in het plan beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  2. een samenhangend straat- en bebouwingsbeeld;

  3. een goede woonsituatie;

  4. de verkeersveiligheid;

  5. de sociale veiligheid;

  6. de milieusituatie;

  7. de gebruiksmogelijkheden van de aangrenzende gronden.

 

29.8 Wro-zone - wijzigingsgebied - 4

Burgemeester en Wethouders van Soest zijn bevoegd om gronden met de aanduiding ‘Wro-zone wijzigingsgebied-4’ (Beukenlaan 86b) te wijzigen in de bestemming Tuin als bedoeld in artikel 16 en de bestemming Wonen als bedoeld in artikel 18, waarbij de volgende bepalingen gelden:

  1. maximaal 1 vrijstaande of 1 twee-onder-een-kap woning is toegestaan;

  2. een goothoogte van maximaal 4 meter en een bouwhoogte van maximaal 7 meter;

  3. een afstand tot de zijdelingse perceelsgrens van minimaal 3 meter;

  4. een voortuin van minimaal 20 meter diepte;

  5. bebouwing en gebruik conform de standaardregels voor bestemmingsplannen van de gemeente Soest;

  6. het waarborgen van de beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  7. aan de in de Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 vastgelegde parkeernormen wordt voldaan;

  8. de verkeersverbindingen dienen aan te sluiten op de verbindingen in de omgeving;

  9. er mag geen nadelige invloed ontstaan op de normale afwikkeling van het verkeer en in de parkeerbehoefte moet worden voorzien;

  10. er dient te worden voldaan aan het hoofdstuk Luchtkwaliteit uit de Wet milieubeheer;

  11. de aanvrager door middel van onderzoeken heeft aangetoond dat er geen onevenredige schade voor het milieu, bodem en archeologische waarden ontstaat;

  12. alle wettelijk verplichte onderzoeken door de aanvrager zijn gedaan;

  13. er dient door middel van een zgn. exploitatie-overeenkomst tussen Burgemeester en Wethouders en de aanvrager in ieder geval vast te komen staan dat:

    1. het gebruik van deze wijzigingsbevoegdheid economisch en maatschappelijk uitvoerbaar is;

    2. er een planschade-analyse is verricht door een deskundig bureau, waaruit blijkt, dat er voor de gemeente Soest geen planschade ontstaat, dus afhankelijk van de uitkomst van de hoogte van de planschade-analyse dient door de aanvrager aan de gemeente Soest een bankgarantie te worden afgegeven;

    3. aanpassingen in de bestaande verkeersstructuur ten behoeve van ontwikkelingen in het gebied ten laste van de aanvrager komen;

    4. er bij de ontwikkeling van het gebied duurzame energievormen worden toegepast,waarbij in de overeenkomst wordt aangegeven aan welke Gemeentelijke Praktijk Richtlijn-niveau door de aanvrager dient te worden voldaan;

    5. het openbaar gebied na aanleg wordt overgedragen aan de gemeente Soest;

    6. hiervoor dient het openbaar gebied qua inrichting, regen- en vuilwaterriolering en nutsvoorzieningen te voldaan aan de eisen van de gemeente Soest; een ontwerp-tekening van de inrichting en voorzieningen dient hiervoor ter goedkeuring bij de gemeente Soest te worden ingediend;

    7. er een bluswatervoorziening in het gebied aanwezig zal zijn, waarover door de aanvrager in een vroegtijdig stadium nader contact zal worden opgenomen met de brandweer Soest.

 

29.8.1 Nadere eisen

Burgemeester en Wethouders kunnen nadere eisen stellen aan de plaats en afmeting van de bebouwing, ten behoeve van:

  1. het waarborgen van de in het plan beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  2. een samenhangend straat- en bebouwingsbeeld;

  3. een goede woonsituatie;

  4. de verkeersveiligheid;

  5. de sociale veiligheid;

  6. de milieusituatie;

  7. de gebruiksmogelijkheden van de aangrenzende gronden.

 

29.9 Wro-zone - wijzigingsgebied - 5

Burgemeester en Wethouders van Soest zijn bevoegd om gronden met de aanduiding ‘Wro-zone wijzigingsgebied-5’ (achter Eigendomweg 151) te wijzigen in de bestemming Wonen als bedoeld in artikel 18, waarbij de volgende bepalingen gelden:

  1. maximaal 1 vrijstaande woning is toegestaan;

  2. een bouwvlak van maximaal 7 bij 10 meter;

  3. een goothoogte van maximaal 3 meter en een bouwhoogte van maximaal 6 meter;

  4. een afstand vanuit de kadastrale grens met het perceel Wielewaal 42 van minimaal 5 meter;

  5. de groene waarde van het gebied dient gewaarborgd te blijven, ter uitvoering waarvan in ieder geval niet mag worden gebouwd binnen de kroonprojectie van de aanwezige eikenbomen;

  6. bebouwing en gebruik conform de standaardregels voor bestemmingsplannen van de gemeente Soest;

  7. het waarborgen van de beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  8. aan de in de Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 vastgelegde parkeernormen wordt voldaan;

  9. de verkeersverbindingen dienen aan te sluiten op de verbindingen in de omgeving;

  10. er mag geen nadelige invloed ontstaan op de normale afwikkeling van het verkeer en in de parkeerbehoefte moet worden voorzien;

  11. er dient te worden voldaan aan het hoofdstuk Luchtkwaliteit uit de Wet milieubeheer;

  12. de aanvrager door middel van onderzoeken heeft aangetoond dat er geen onevenredige schade voor het milieu, bodem en archeologische waarden ontstaat;

  13. alle wettelijk verplichte onderzoeken door de aanvrager zijn gedaan;

  14. er dient door middel van een zgn. exploitatie-overeenkomst tussen Burgemeester en Wethouders en de aanvrager in ieder geval vast te komen staan dat:

    1. het gebruik van deze wijzigingsbevoegdheid economisch en maatschappelijk uitvoerbaar is;

    2. er een planschade-analyse is verricht door een deskundig bureau, waaruit blijkt, dat er voor de gemeente Soest geen planschade ontstaat, dus afhankelijk van de uitkomst van de hoogte van de planschade-analyse dient door de aanvrager aan de gemeente Soest een bankgarantie te worden afgegeven;

    3. aanpassingen in de bestaande verkeersstructuur ten behoeve van ontwikkelingen in het gebied ten laste van de aanvrager komen;

    4. er bij de ontwikkeling van het gebied duurzame energievormen worden toegepast, waarbij in de overeenkomst wordt aangegeven aan welke Gemeentelijke Praktijk Richtlijn-niveau door de aanvrager dient te worden voldaan;

    5. het openbaar gebied na aanleg wordt overgedragen aan de gemeente Soest;

    6. hiervoor dient het openbaar gebied qua inrichting, regen- en vuilwaterriolering en nutsvoorzieningen te voldaan aan de eisen van de gemeente Soest; een ontwerp-tekening van de inrichting en voorzieningen dient hiervoor ter goedkeuring bij de gemeente Soest te worden ingediend;

    7. er een bluswatervoorziening in het gebied aanwezig zal zijn, waarover door de aanvrager in een vroegtijdig stadium nader contact zal worden opgenomen met de brandweer Soest.

 

29.9.1 Nadere eisen

Burgemeester en Wethouders kunnen nadere eisen stellen aan de plaats en afmeting van de bebouwing, ten behoeve van:

  1. het waarborgen van de in het plan beoogde stedenbouwkundige kwaliteit;

  2. een samenhangend straat- en bebouwingsbeeld;

  3. een goede woonsituatie;

  4. de verkeersveiligheid;

  5. de sociale veiligheid;

  6. de milieusituatie;

  7. de gebruiksmogelijkheden van de aangrenzende gronden.

 

29.10 Wro-zone - wijzigingsgebied - 6

Burgemeester en Wethouders van Soest zijn bevoegd om gronden met de aanduiding ‘Wro-zone wijzigingsgebied-6’ (achter Bosstraat 77) te wijzigen in de bestemming Maatschappelijk als bedoeld in artikel 14, waarbij de volgende bepalingen gelden:

  1. een bouwvlak van maximaal 10 bij 15 meter;

  2. de goothoogte van de gebouwen bedraagt maximaal 4 meter;

  3. de bouwhoogte van de gebouwen bedraagt maximaal 7 meter;

  4. aan de in de Beleidsnota parkeernormen en parkeerfonds (1e herziening) d.d. 18 februari 2010 vastgelegde parkeernormen wordt voldaan;

  5. de verkeersverbindingen dienen aan te sluiten op de verbindingen in de omgeving;

  6. er mag geen nadelige invloed ontstaan op de normale afwikkeling van het verkeer en in de parkeerbehoefte moet worden voorzien;

  7. er dient te worden voldaan aan het hoofdstuk Luchtkwaliteit uit de Wet milieubeheer;

  8. de aanvrager door middel van onderzoeken heeft aangetoond dat er geen onevenredige schade voor het milieu, bodem en archeologische waarden ontstaat;

  9. alle wettelijk verplichte onderzoeken door de aanvrager zijn gedaan;

  10. er dient door middel van een zgn. exploitatie-overeenkomst tussen Burgemeester en Wethouders en de aanvrager in ieder geval vast te komen staan dat:

    1. het gebruik van deze wijzigingsbevoegdheid economisch en maatschappelijk uitvoerbaar is;

    2. er een planschade-analyse is verricht door een deskundig bureau, waaruit blijkt, dat er voor de gemeente Soest geen planschade ontstaat, dus afhankelijk van de uitkomst van de hoogte van de planschade-analyse dient door de aanvrager aan de gemeente Soest een bankgarantie te worden afgegeven;

    3. aanpassingen in de bestaande verkeersstructuur ten behoeve van ontwikkelingen in het gebied ten laste van de aanvrager komen;

    4. er bij de ontwikkeling van het gebied duurzame energievormen worden toegepast, waarbij in de overeenkomst wordt aangegeven aan welke Gemeentelijke Praktijk Richtlijn-niveau door de aanvrager dient te worden voldaan;

    5. het openbaar gebied na aanleg wordt overgedragen aan de gemeente Soest; hiervoor dient het openbaar gebied qua inrichting, regen- en vuilwaterriolering en nutsvoorzieningen te voldaan aan de eisen van de gemeente Soest; een ontwerp-tekening van de inrichting en voorzieningen dient hiervoor ter goedkeuring bij de gemeente Soest te worden ingediend;

    6. er een bluswatervoorziening in het gebied aanwezig zal zijn, waarover door de aanvrager in een vroegtijdig stadium nader contact zal worden opgenomen met de brandweer Soest.